יום שלישי, 20 בספטמבר 2011

חרא, צרות בעצרת וסופה של פמליה


ערב טוב לכולם.

כשהחיים נותנים לך לימונים, אתה יכול להפוך אותם ללימונדה. כשהחיים נותנים לך ערימה גדולה של חרא, האופציה להפוך אותה למיץ חרא ממותק לא מעודדת במיוחד. 

אז המצב קצת בזבל. לפחות יש לי אייפד 2 חדש:



צרות בעצרת

היה זה בן-גוריון שאמר "או"ם שמום" והוא לא טעה. לאו"ם אין כוח אמיתי לכפות או לקבוע יותר מדי. גם אין בו יותר מדי קונצנזוס באשר ליותר מדי דברים וחלק מפעולתיו הן לא חיוביות בעליל. הבעייתיות הגדולה באו"ם היא שהוא כן משדר איזושהי מידה של קונצנזוס ובמידה מסוימת מהווה חותמת איכות לפעולותיו. האו"ם מוטה, אבל אוהבים לראות בו כמאוזן. הוא מתיימר להתעסק בבריאות וזכויות אדם ושלל דברים נעלים ולכן רבים מאמינים שאם האו"ם אומר משהו, ראוי שהעולם ייאלם דום גם אם שום דבר לא באמת יכול לכפות את זה. כאמור, זה בעליל לא נכון.

מי שצפה בתקשורת הבינלאומית  אחרי תחילת המהפכה בלוב יכול היה לשים לב למבט המופתע של העולם כשגילה שבמשך כמה שנים לוב של קדאפי עמדה בראש וועדת זכויות האדם של האו"ם. מעטים יודעים שהסיבה שהפליטים הפלסטינים מכונים "פליטים" כיוון שאותו או"ם שמתיימר לעזור לכל מי שבצרה מסרב לשקם אותם כדי שיוכלו לבוא בדרישות לישראל.

הרשימה עוד ארוכה, אבל ישנם 2 נושאים בעצרת הקרובה של האו"ם שנוגעים לנו וראוי לשים אליהם לב:

מודעה של ועידת
דרבן הראשונה
וועידת דרבן השלישית -  הנושא הזה אומנם פחות חשוב, אבל הוא דוגמה קלאסית לזה שהאו"ם נגדנו. הוועידה הראשונה, שהתרחשה בעיר דרבן שבדרא"פ בשנת 2001 נקראה משהו בנוסח "הועידה העולמית נגד גזענות" משכה טיפה אש וביטולים כיוון שאחד מהנושאים בה עסקה היה ההשוואה בין ציונות לגזענות. ב-2009 התכנסה הוועידה השניה בג'נבה שבשוויץ, שכבר משכה הרבה יותר אש מכל מיני כיוונים, ישנים וחדשים, בעיקר בגלל שהנואם הראשי בה היה חברנו הטוב נשיא איראן, מחמוד אחמדיניג'אד. השלישית תתקיים בניו-יורק כחלק ממושב העצרת. הינה סרטון קצר (שפרסמתי בעבר; בהפקת האתר הזה) שנותן כמה הסברים לגבי מה הוליד את דרבן ואת יחס האו"ם לישראל בכלליות. שלא יהיה ספק, הוועידה כן נולדה, במובן מסויים, נגדנו באופן אישי.

מהוועידה הקרובה גם יהיו הרבה מבריזים ויש תנועה אמיתית נגדה (ראו סרטון), אבל האו"ם עדיין משמר אותה. אני מסרב להאמין שמדובר בקיבעון זכות דיבור כמו-אמריקני של "אני לא מסכים עם דבריך אך אלחם על זכותך להגיד אותם". יש כאן חלק ממגמה ברורה.

המהלך הפלסטיני באו"ם - למי שחי תחת אבן בחצי שנה האחרונה, אבשר כי הרשות הפלסטינית מתכננת להגיש בקשה לאו"ם להכיר בה כמדינה עצמאית בגבולות 67'. הצפי כרגע היא שהבקשה לא תעבור את מועצת הביטחון של האו"ם ואם תעבור יוטל עליה וטו ע"י ארצות הברית.

התמימים ביניכם עשויים לתהות למה הם בכלל עושים את זה אם צפוי לכישלון? ומה הקשר להיות האו"ם אנטי-ישראלי? התמימים ביותר עשויים לשאול אם אנחנו אומרים שאין לנו בעיה עם מדינה פלסטינית ברמת העיקרון, למה אנחנו לא מאפשרים את זה (ולמה ארה"ב מטילה וטו)? התשובה לכל השאלות הללו היא מאוד פשוטה: לא זה הפתרון ולא זו הדרך אבל הם עושים לנו את זה דווקא.

כמו שאמרתי מקודם, האו"ם מוטה אבל אוהבים לראות בו כמאוזן. ההסכמה באו"ם להצעה הפלסטינית תועיל רק בדבר אחד - ניגוח ישראל וארה"ב. הפלסטינים יודעים את זה, העולם יודע את זה, וכפי שמסביר הסרטון לעיל, זה הכל חלק ממשחק אחר לחלוטין. לאף אחד אין ספק שגם אם ההצעה תעבור, שלום לא יצא מזה. נכון, לפלסטינים יש יעדים מדיניים, אבל המהלך לא ישרת אותם ויהווה רק מהלומה דיפלומטית לישראל לכשהמהלך ייכשל. אה, וזו הזדמנות להתסיס את השטחים ולגרום לאלימות ומוות בשני הצדדים, אבל דברים כאלה לא מעניינים את האו"ם או את הרשות, כנראה.

(הערת צד קטנה: אני לא נכנס בכוונה לאופציה שאיכשהו הם יצליחו להשיג חברות באו"ם בכאילו ולתבוע אותנו בהאג על פשעי מלחמה ואז יוטלו עלינו סנקציות כמו שעושים עיתונים גדולים כיוון שגם אלו דורשים מעבר במועצת הביטחון, שהוא חסר סיכוי לחלוטין. בכלל, התקשורת נהנית מאוד לנפח את הנושא מחוץ לכל פרופורציה אפשרית ולתאר את כל המצב כאפוקליפטי. נכון, זה חלק מהאג'נדה הפלסטינית, אבל מנקודת מבט ריאלסטית זה די מגוחך.)

האם יש סיבה לפחד מיידי מועידת דרבן והמהלך הפלסטיני? האו"ם הוא שמום לא קטן; אין ביכולתו לשנות את העולם יותר מדי. זה לא אומר שהוא לא מעצבן או לא מעצב דעת קהל עולמית. מה אפשר לעשות? חוץ מלדאוג להסברה בסביבה הקרובה נשאר, לצערי, רק לנשוך את השפה...


סופה של פמליה

הסדרה המצוינת "Entourage" של HBO הסתיימה לא מזמן לאחר שבסוף העונה הקודמת הובטח כי היא תסתיים אחרי העונה הקצרה הזאת. יש תמימות דעים די ברורה; הסוס טוב, אבל עייף. זו הייתה סדרה שמאוד אהבתי. היא הייתה חדשנית, מצחיקה, הייתה לה רמת גימור מאוד יפה, הטקסט היה טוב, הדמויות היו אנושיות ובעלות קשת סיפור רחבה והיו ציצים. אני מקווה שהיא תהווה מקפצה לשחקנים ולא תיפול עליהם איזושהי קללת סיינפלד (אחד מהם כבר סגר סיטקום שיוצא בסוף החודש; שיהיה בהצלחה).

מה שכן, פרק הסיום היה פשוט מזוויע. לא שלא שווה לראות אותו או משהו כזה, אבל זוועה לא קטנה. הרמה הגבוהה של פמליה נשמרה, רק שהעלילה התעוותה באופן לא צפוי לכל מיני מחוזות דביליים. אבל זה פחות הפריע לי, אחרי הכל מדובר בקומדיה ואי אפשר להגיע לפינאלה ע"י הרג כל הדמויות. מה שהכי הפריע לי זה העובדה שהסוף היה פתוח! אפילו לא מרומז אלא אשכרה תלי-צוק (Clif-Hanger)! כנראה שזה מכוון לכל מיני דיבורים על סרט המשך, אבל אני מאוד מקווה שמישהו יהרוג את הפרויקט החמדני הזה לפני שהדם שיושפרץ ממותו הכואב של התפלץ הפרנקנשטייני הזה על המסך יכתים את הסדרה המצוינת הזאת.

אם עוד לא ראיתם, רוצו להשיג. שווה אפילו להגיע לסוף.


לסיום






תעירו אותי כשספטמבר ייגמר,
רז.

תגובה 1:

  1. Arabs attacked their Jewish neighbors in Ramla: the court issued a mutual exclusion order - "Let's catch this religious woman", "Let Hitler burn you", "And we will make soap like Hitler out of you".
    ''Makor Rishon'', 5 in Tishrei, 5784 (09/20/2023).
    https://www.makorrishon.co.il/news/669965/?amp=1
    __

    (the [المصراتي] Al Masrati family) in Ramla.

    ישראל שלי | MyIsrael
    @MyIsraelorgil:
    Arab pogrom on a Jewish family in the heart of Israel - "It's a shame Hitler didn't make soap out of you"
    #Antisemitism

    Quote:
    ערוץ כנסת @KnessetT
    ·
    Sep 6
    "סבון! סבון!" - נועם והודיה גליק, תושבי רמלה, השמיעו בוועדה לביטחון פנים את הקריאות שהם סופגים מהשכנים שלהם, בישראל של 2023, בעיר מרכזית הסמוכה לנתב"ג ותל אביב: "'היטלר היה צריך לעשות אתכם סבון'".
    הודיה שיתפה: "הבית שלי נופץ ואותם אנשים שעשו את זה מסתובבים איתי בחצר"
    Sep 6, 2023.
    https://twitter.com/MyIsraelorgil/status/1699340790378475657

    ======


    Amichai Shilo, A road for Arabs only, Hakol Hyehudi, 09/13/2023.
    https://www.hakolhayehudi.co.il/item/Land_Israel/%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%A9_%D7%9C%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93

    השבמחק