יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

רואה שחורות, ממלכתו של נסיך האופל וסממנים של ימים חשוכים (פוסט מיוחד לאוזפסט 2010)

ערב טוב לכולם.


גבירותי ורבותי, אנחנו מדינה אמיתית. גם אצלנו היה פסטיבל מטאל גדול. אני כמובן מדבר על האוזפסט שהתרחש ב-28 בספטמבר בפארק הירקון. למרות שלא כל הכרטיסים נמכרו הוא עדיין היה כיף אדיר. אני, אישית, רואה בזה פתח לקיום פסטיבלי מטאל גדולים בארץ. הקהל פה, האמצעים פה ועכשיו אפילו יש תקדים. נשאר רק לחיות ולראות מי מרים את הכפפה.




ממלכתו של נסיך האופל


הכל התחיל לפני כמה חודשים שהוכרז כי האוזפסט, פסטיבל המטאל של אוזי אוסבורן (סולן Black Sabbath האגדי), מגיע לארץ. מראש היה ברור שלא נקבל בארצנו הקטנטונת גרסה מלאה של הפסטיבל הענק הזה אבל החלק הקבוע, אוזי אוסבורן (יחד עם Korn, שהוכרזו כמשתתפים יחד עם ההכרזה על הגעת המופע), היה ידוע מראש ושווה 325 ש"ח. אבל הייתה לי בעיה; לא הייתי בטוח שיהיה לי עם מי ללכת. אלא שלאט-לאט שמתי לב שליותר ויותר אנשים יש כרטיס אז החלטתי איפשהו באמצע יולי: "כוסומו, יאללה אוזפסט!". למה? כי זה פשוט הסתמן כאירוע הקהילתי הגדול של קהילת חובבי המטאל בארץ ואת זה אני פשוט לא אפספס.


ביום המיוחל, הגענו לאזור איצטדיון רמת גן בסביבות 15:30 ואחרי תדלוק קצר (פרוט בהמשך) שמנו פעמינו אני, שני אנשים מהחבר'ה הרגילים (שאחד מהם קנה כרטיס יום קודם), מישהי מהתיכון, מישהו מהחטיבה וחברה שלו לכיוון מתחם האוזפסט צמוד למימדיון.לא לקח הרבה זמן עד שהתפצלנו לחלוטין. לי זה לא כ"כ שינה כי בכל צעד ושעל פגשתי אנשים טובים ומוכרים. היה שמח. האווירה מאוד הזכירה לי את פסטיבל Wacken בגרמניה שהייתי בו לפני שנתיים. דשא, מטאל, אלכוהול, אנשים טובים והכל משעות האור ועד החושך.


את בצפר ו-Behind The Sun שמעתי עוד מבחוץ. את טל פרידמן והקריות ראיתי מהאמצע. Soulfly נתנו הופעה סבירה בהשוואה לשיעמומון שהם דפקו כשהייתי בבלגיה לפני 3 חודשים. אלמנה שחורה מנגנים מוזיקה נחמדה אבל אין לי מושג על מה כי הייתי די מנותק בהופעה שלהם. Korn היו קצת מאכזבים אבל עדיין היה כיף. הסתובבתי קצת בין דוכני המרצ'נדייס, אמרתי שלום לאנשים וכאמור היה ממש כיף, אבל כל זה לא הכין אותנו למה שעמד לבוא קצת לפני 9 בערב.


ההופעה של אוזי הייתה מ-ט-ו-ר-פ-ת!!! בלי מסכים או באנרים ענקיים. רק תותח קצף, כמה דליי מים, 4 נגנים מעולים, סט-ליסט מצוין (שארך שעתיים) ונסיך האופל בכבודו ובעצמו. אוזי לא נח לשניה יותר מדי וזיזג על הבמה תוך שהוא משפריץ על הקהל, מחדש שירים של סאבאת' ומחמיא לנו שאנחנו קהל מצוין. ובאמת היינו, כבר יצא לי לראות קהלים באירופה ואין לי ספק שאנחנו נותנים עבודה בצורת כימיה חמה וזורמת. זו ללא ספק ההופעה הטובה ביותר שחוויתי בארץ ואני, אישית, מאמין לאוזי כשהוא אומר שהוא יחזור בקרוב. ניכר שכל מי שהיה שם נהנה, כולל אותו.


לי אין שום ספק. פעם הבאה שאוזי מגיע, אני אהיה שם לראות אותו, לאבד את הקול שוב, לחטוף שוב שפשפת איומה ונוראה ואפילו לאבד שוב את משקפי השמש שלי. פשוט כיף עילאי.




סממנים של ימים חשוכים


כמו לפני כל אירוע בסדר גודל ובאופי הזה, נהוג לצרוך אלכוהול בקרבת מקום עם חברים טרם הכניסה לאירוע. למרות שזה נשמע נרקומני לחלוטין, מדובר בסך הכל באקט כיפי שמטרתו חיסכון בכסף (אלכוהול בפסטיבלים זה יקר). אין שום דבר לא בסדר בזה, אבל מה שכן, עקב חוקי האלכוהול החדשים זה לא ממש חוקי.


טוב, זה לא מדויק שזה לא חוקי. ע"פ חוקי האלכוהול החדשים, אם אתה שותה בציבור (או אפילו מסתובב עם אלכוהול תוך שנראה כאילו בשלב מסוים תשתה ממנו) ושוטר שרואה אותך מחליט שאתה מסוכן לציבור, הוא יכול לבוא, לשפוך לך את האלכוהול ולסלק אותך או אפילו לעקב אותך ולתת לך דו"ח. כולנו יודעים ששוטרי משטרת ישראל הם לעתים עצלנים ובמקום לחפש מקומות בהם יישום החוק הזה עשוי להועיל או להפעיל שיקול דעת מתי אדם אינו מסוכן לציבור אחרי צריכת כמות מסוימת של אלכוהול, הם יבואו בהמוניהם לאוזפסט ויתחילו לחגוג בהתעמרות במטאליסטים תמימים. לאחר שאני וחברי שיכללנו את כל אלו, הגענו באופן טבעי למסקנה שאת צריכת האלכוהול התמימה שלנו אנו נאלץ לקיים בהחבא תוך שעינינו צופות תמיד לכיוון דרכי הגישה למיקומנו כדי לוודא שחס וחלילה לא מגיע שוטר למרר לנו את החיים.


לא ייתכן ששתיית בירה לפני הופעה תהיה פשע; אפילו לא הגיוני שהיא תרגיש כמו פשע. אם הייתי מתחיל לתקוף אנשים בשכרותי אז מגיע לי שישלחו אותי לכלא אבל לא ייתכן ששתיית אלכוהול מחוץ לפאבים תהיה דבר מחתרתי. אם אתם מסכימים איתי, אתם מוזמנים לעמוד המאבק נגד חוקי האלכוהול בפייסבוק.




כל הכבוד ל...

לשוקי וייס. שהתאמץ לא להרוס לנו את האוזפסט כמו שלא מעט אנשים ציפו ממנו. אז נכון שהבירה הייתה בלטיקה, לא היו מסכי ענק והמרצ'נדייס לא היו יותר מדי מוצלחים אבל לא היו הברזות (של 3 להקות שלמות מחו"ל), הזמנים תיקתקו, הסאונד היה טוב ושיתוף הפעולה עם 88 הוליד פסטיבל חזק וכיפי. המשך כך.


לסיום

התחנה הבאה היא האינדינגב, פסטיבל האינדי הגדול והמוצלח של ישראל! השנה הוא גדל ל-3 ימים והוא מביא איתו ליין-אפ מצוין. מי שרוצה להכיר מקרוב את ההרכבים מוזמן להכנס למייספייסים שלהם בלינק הקודם או להיעזר במיקס הזה. אם אתם רוצים לבוא, הזדרזו לקנות כרטיסים; הם נגמרים מהר.
להתראות בקרוב,
רז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה