יום שבת, 11 בדצמבר 2010

החג האבוד, העולים על המוקד והמטומטמים שחכמים יותר מכולנו

ערב טוב לכולם.


מאז ומתמיד אהבתי את חנוכה. הוא מלא באוכל משמח לבב אנוש ואתם חייבים להודות שסיפור הרקע שלו הוא בין הטובים ביותר בחגינו ומועדינו. גם סביבונים זה להיט לא קטן; בתור מהנדס מכונות, תנו לי כמה שעות ואני אסביר לכם בהתלהבות איך משפיע סיבוב כדור הארץ על תנועת הסביבון (רמז: לא יותר מדי).


אבל יש לי בעיה די רצינית עם החג הזה ולא זו שהאוכל לא בא ללא החרטות. משום מה, מישהו, מתישהו, איפשהו, החליט שהחג הזה לא ראוי לחופש משלו. זה מקומם! לא רק בגלל שחופש של כמה ימים הוא נקודה חיונית להרים את הראש מעל המים בשביל לנשום קצת אוויר. הרי ההוויה היהודית של התפקרות בעתות השמחה שלנו נפגעת קשות מזה שרוב האוכלוסייה צריכה לקום יום למחרת לפני השמש. אני רוצה לשחק בסביבונים עד הבוקר והחיים המודרניים מפריעים לי. זה חבל. חבל מאוד...


מקווה שנהניתם מחנוכה כמוהן.




העולים על המוקד

כולכם, וודאי, הייתם, כשאר עם ישראל, ממוסמרים לאמצעי התקשורת באותו סוף שבוע מבאס שבו נשרף לנו הכרמל. גם אני עקבתי אחרי מרתון הסיקור המטורף שרץ במהלך אותו סוף השבוע. ראיתי בדיוק כמוכם את ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בחפ"ק באוני' חיפה, תופס פיקוד על מאמצי הכיבוי ומפגין מנהיגות מצוינת, כצפוי ממנו וכפי שהוא יודע; פשוט נותן עבודה. ישבתי על קצה הכיסא שלי וחיכיתי. חיכיתי שאיזה פרשן ציני יגיד שביבי עושה מופע יח"צנות מהוקצע ולא יותר מזה; זה לא בא ואני פשוט לא הבנתי למה. אחרי כמה זמן הבנתי שאם יש מישהו שהתקשורת אוהבת לצלוב יותר מאשר נתניהו זה את אלי ישי. כשכל הציבור היה כבר משולהב נגד ישי (אזור יום ראשון-שני) התקשורת בהחלט התפנתה לרוקן את בטן הציניות המלאה שלה והתחילה לדבר עם זה שביבי ניסה להרוויח פופולריות על גב ההרוגים והנפגעים. ואם זה לא הספיק, יצא דו"ח מבקר המדינה בנושא מצב הכבאות הרעוע והקריאות להתפטרותו של ביבי מצד מפלגת קדימה לא איחרו למלא את שערי העיתונות הטיפה יותר שמאלנית בארצנו. תענוג לדעת שיש לי את היכולת לנחש את העתיד.

אין לי ספק שאלי ישי צריך ללכת הבית ויפה דקה אחת קודם ואילו רק בגלל שאם יש ש"ג להאשים, זה הוא. אבל זה לא מונע מאנשים לבצע בו לינץ' תקשורתי ולאסוף את ביבי אליו בקריאות להתפטרות. אז לכל האנשים האלו אומר שהם צריכים לקרוא את הדו"ח של מבקר המדינה בנושא לפני שהם יוצאים בהצהרות מתלהמות. הכי קל להאשים את ביבי אם אתה יוצא מנקודת הנחה שביבי אשם בהכל, אבל כפי שכבר כתבתי, זה לא נכון. מקריאה בדו"ח עולה שכל חלקו של ביבי הוא בזה שהדיונים בנושא הכבאות לא היו צפופים דיים. כתוב שם גם ששירותי הכבאות לא היה מאורגן טוב, שלשרי הפנים בעשור האחרון לא היה איכפת ממנו יותר מדי ושמערכת הבטחון זלזלה בו ולא דאגה לשילובו במערך החירום, כך שזריקת מליוני שקלים עליו לא הייתה יותר יעילה מאקמול לחולה סרטן. אי אפשר לצפות מאף ראש ממשלה שידע לקרוא בקפה או בכדור בדולח כדי לנתב את מלוא תשומת הלב שלו לדבר הראשון שיתפוצץ תוך שהוא מחזיק באוויר כדורים גדולים כמו האיום האיראני, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, סקנדלים במשטרה והצבא וממשל אמריקני בלתי אוהד.

בנוסף, גם אי אפשר לצפות ממנו לבצע את עבודתם של שריו. אם יש מסקנה מרחיקת לכת שניתן להסיק מכל העסק הזה הוא ששרים צריכים להיות משמעותית יותר מקצועיים בתחום משרדם כשזה מגיע לנושאים חשובים וגדולים כמו שירות הכבאות שבעת חירום תלויים בו חיי אדם. שיוך שירותי הכבאות וההצלה למשרד הפנים מתגלה כטעות אבל משום מה זה לא עומד במרכז המחאה. הרי אי אפשר להאשים בזה את ביבי; המצב ככה מהקמת המדינה (בשנת 1948, למי שלא עוקב) וביבי נולד רק בסוף 1949. עם זאת יש לי הרגשה ששום דבר לא ימנע מציפי לבני לנסות...



המטומטמים שחכמים יותר מכולנו


אני תמיד אומר שאני אוהב אנארכיסטים כיוון שהם נלחמים על הזכות הטבעית של כולנו לרצוח אנארכיסטים. וויקיליקס (אני לא שם לינק בכוונה) הם אנארכיסטים לתפארת אבל משום מה האג'נדה שלהם שונה לחלוטין. שמעתי את ג'וליאן אסאנג', מנהל האתר, אומר שהם עושים את מה שהם עושים כדי "למחוץ ממזרים", שזה לא כזה רחוק ממה שקורה בפועל. כנראה שמבחינת אסאנג' כל אדם באשר הוא הוא ממזר (ואני מכיר כמה ציניים שיסכימו איתו). 

פרסום רבע מיליון המסמכים שהודלפו ממחשבי מחלקת המדינה האמריקנית ("משרד החוץ") באתר "מוחץ" את כולנו ויש לא מעט אנשים שזה לא משנה להם או שהם פשוט לא רואים את זה. מהאקרים אנארכיסטים אני לא מצפה ליותר מדי, אבל בתקשורת הליברלית הטיפה יותר אחראית עדיין מדברים על זה שוויקיליקס הם לוחמי חופש ומגני הדמוקרטיה וחופש הביטוי וזה פשוט לא נכון. הטענה העיקרית של תומכי וויקיליקס היא שבמשטר דמוקרטי חייבת, למען טובת הכלל, להיות שקיפות מוחלטת מתוך עיקרון חופש המידע. זה רעיון יפה אבל שגוי כיוון שלעתים הגבלת חופש המידע יכולה לפעול לטובת הכלל, כפי שאנחנו רואים בפועל בימים שאחרי ההדלפות. הטענה שכל מה שהממשלה שלך עושה חייב בשקיפות מוחלטת הוא אבסורדי; אם מחר יודלפו כל השרטוטים של טנק המרכבה או סידורי השמירה על הכנסת, אותה "טובת הכלל" בארצנו הקטנטונת תפגע אנושות (לא בעיני האנארכיסטים, אבל בעיני אנשים ראציונליים, ודאי וודאי). ולמה שלא ידליפו את זה כל מיני אנארכיסטים? הרי זה מידע שהממשלה מסתירה מהציבור הרחב ולדעתם זכות הציבור (והעולם) היא לדעת.


גם אם הילרי קלינטון מתגלה כמכשפה לא קטנה (שכנראה תסיים את הקריירה הפוליטית שלה בתום קדנציית הממשל הנוכחי) וממשל אובאמה מתגלה כמעדיף את החיזור אחרי אויביו על פני דאגה לידידיו בהדלפות הללו, הציבור האמריקני לא מרוויח דבר מהחשיפה הזאת ואפילו קצת מפסיד. גם אם תקום בסופו של דבר מחאה ציבורית, כל מה שהיה סודי יישאר סודי ורק יפסיק דלוף ובנוסף, העולם ינהג בזהירות בדיפלומטיה עם ארצות הברית, שתהפוך למעצמה טיפה יותר מבודדת. ואנחנו, בשאר העולם, נוכחים לדעת שחברים זה לא חברים; כל העולם מפחד מהגרעין האיראני חוץ ממי שנמצא מספיק רחוק (ועכשיו האיראנים יודעים את זה) ורכילויות על מנהיגים כאלו ואחרים הם עכשיו נחלת הכלל. נו, לפחות אנחנו בישראל יצאנו קצת בסדר מכל הסיפור.


כן, אנארכיסטים יקרים, אנחנו רוצים להישאר טיפה באפלה, אנחנו רוצים להלך ככבשים סומות בתלם ולפעמים גם מתחשק לנו לא לדעת איזה עלבון הטיח איזה בכיר באיזה בכיר אחר. מעל לכל אנחנו לא רוצים לדעת דברים שאנחנו לא רוצים אויבינו ידעו. במובן מסוים זה מגן על האינטרסים שלנו להישרדות. אז בבקשה, חסכו מאיתנו את הטרור שלכם לפני שמישהו יפגע.




כל הכבוד ל...


המוסד, על ששחרר כרישים אוכלי אדם לחוף בשארם א-שייח' כדי לפגוע בתיירות באזור.


כן! אם אנחנו לא יכולים לבוא לסיני בגלל פיגועים ואיומי חטיפה, אף אחד לא יכול לבוא לסיני!


הערה: האמור לעיל נאמר באירוניה. התיאוריה כי המוסד אחראי להתקפות הכרישים היא נלעגת ואנטישמית. צריך להחרים את סיני רק על זה. לפחות סטיבן קולבר לצידינו.




לסיום


מקווה שהיה לכם חנוכה שמח.
מקווה שהיה לכם חנוכה שמח כי ממחר תפסיקו לאכול דברים מטוגנים לנצח,
רז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה