יום שישי, 19 בפברואר 2010

תנועה בין אקסטרמות, עולם קטן אחרי הכל ופיגור מילולי

ערב טוב לכולם.

לא הייתי בפאב כבר 3 שבועות ואני חושב שזו תקלה רצינית. זכורים לי הימים בהם פיללתי לסופ"שים שקטים יותר אבל זה היה בתקופה שאחרי ההתערבות שלי והייתה גם את עונת הסתיו בכבלים האמריקאים ועכשיו יש הרבה אנשים שהיו בתקופת בחנות שטיפה נשפכת לעכשיו ומשעמם לי פיתה. אני חושב שצריכה להמצא פה שיטה של פיצוי במקרים של יובש ממושך. מי בא לדפוק את המוח בסופ"ש?


עולם קטן אחרי הכל

צר לי לעסוק בפוליטיקה יותר מידי ברצף אבל היקום מכוון אותי לשם בזמן האחרון. אם הייתם מנותקים בשבועות האחרונים מכל כלי תקשורת כלשהו, אז הרשו לי להיות הראשון שמבשר לכם שבכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח חוסל בדובאי במבצע מטורף. הסיבה שהחיסול עדיין בכותרת היא שצוות החיסול נחשף אבל מכל העסק עלתה איזושהי נקודה מעניינת. מסתבר כי עבודה מעמיקה של משטרת דובאי העלתה שצוותי חיסול המכילים כמה אנשים משותפים לצוות החיסול הנוכחי ניסו לחסל את מבחוח בדובאי פעמיים בעבר ובכל שלושת הפעמים הוא היה בדרכו לסין לצורך עסקת נשק. סין. האלה שמייצרים את המוצרי חשמל המחורבנים. האלה שמאיימים על דומננטיות ארה"ב ככלכלה המרכזית בעולם. סין.

למה זה מטריד אותי? כי סין היא גם הגב הכי גדול באו"ם של צפון קוריאה ואיראן. איכשהו יש לי הרגשה שברגע שמסתובבים עם סט פושטקים כזה, מאבדים את התום מהר מאוד ולכן נראה לי שסין לא הייתה קורבן תמים בשרשרת ההברחו של מבחוח אלא העלימה עין בנונשלנטיות נפשעת. אני מרגיש כמו מטיף פסיכי בפינת רחוב כאשר אני כותב את המילים האלו (בין השאר, בגלל שרק להומלסים יש לפטופ ישן כמו שלי), אבל ישראל שוב מהווה חזית במלחמה הקרה בין המערב החופשי למזרח המשמעותית פחות חופשי.

קראתם נכון. הסכסוך הישראלי-פלסטיני והמצב הנפיץ בצפון הם בסך הכל עוד נדבך בין רבים, כמו המשבר בין דרום לצפון קוריאה, במאבקי כוחות בין שני צדדים בעולם. הבעיה היא שהצדדים גורמים לנו לצאת בנחיתות. אומנם המערב הוא סולידי, אבל ברגע שערבבנו את סין, איראן והפלסטינים, המוסלמים באירופה הולכים לרתוח. תוסיפו על זה שהידיים של הצד השני, איראן וצפון קוריאה, מנפנפות באקדחים גרעיניים והן פסיכיות לחלוטין, אנחנו, בתור מדינה קטנה בדרך, הולכים להיות בין הראשונות ללכת במלחמת העולם השלישית, בלי קשר לאיפה היא תתחיל. מצד שני, יכול להיות שאם ארצות הברית תנחית מתקפה מוצלחת על צפון קוריאה אז יהיה הרבה יותר פשוט לפתור את בעיית איראן, סתם כי העולם פסיכי.

כשהצגתי את הנושא לחבר מהשמאל ההזוי הוא טען ש"כולם בסופו של דבר רוצים להיות מאושרים". כאילו הפיתרון לזה הוא שכולנו נחזיק ידיים ונשיר שירים של מייקל ג'קסון או דיסני. זו בדיוק הבעיתיות שמהדהדת בשמאל בכל העולם (ואני לא מדבר על פדופיליה). גם אם הטענה הזאת נכונה, הפלסטינים לא רוצים להקים סוג של "מדינת ישראל" משלהם בה יהיו להם את אותם הזכויות והמותרות שיש לנו. הסינים לא רוצים להיות מרכז הכלכלה העולמי בשביל להיות מנהיגת העולם החופשי. צפון קוריאה לא רוצה להשמיד את דרום קוריאה בשביל להיות המדינה במקום הראשון באליפיות משחקי מחשב. הם רוצים לכפות את הדעות ואורח החיים שלהם עלינו ואנחנו צריכים לעשות את אותו הדבר.

אם הבעיה היא המנהיגים, אז המערב צריך לשחזר את עיראק כמה וכמה פעמים, אבל אל תהיו כ"כ בטוחים שזה יגמר שם. הערכים שלנו כולאים אותנו. רק לפני שבוע פרסם איזשהו שר איראני שארצו מתכננת להקים עוד כורים גרעיניים, רק שהפעם הם יקימו אותם מראש בריכוזי אוכלוסייה בכדי למנוע את התקפתם באמצעות אמנת ג'נבה. הם בטח רוצים שלום...


פיגור מילולי

ראש הסגל בבית הלבן רם עמנואל (ישראלי מתייוון, ד"א) צוטט לא מזמן כקורא לקבוצה של לוביסטים ליברלים "Fucking Retards" (אני חושב, כיוון שבכל הכתבות צינזרו את הקללה) ונאלץ להתנצל. אבל מה שמוזר פה זה שהוא לא היה צריך להתנצל בפני הלוביסטים (כנראה שהם חשבו שזה היה מוצדק לקרוא להם "מפגרים מזדיינים") אלא בפני אירגונים של בעלי נכויות שכליות, כאשר מי שקיבל באופן רשמי את ההתנצלות היה טים שרייבר, יו"ר הועד של המשחקים הפרא-אולימפיים (אולמפיידת הנכים). למרות שברור שחלק מהמהומה נגרמה עקב רעש בקצה המרוחק יותר בקשת הפוליטית האמריקאית, מתגלה פה תופעה מעצבנת.

במהלך המהומה, הרבה פעמים קראו בסיקור העיתונאי לניבול הפה של עמנואל "The R Word" כאילו זו מילה כ"כ איומה ונוראה שהשימוש בה פוגעני להחריד (כמו The N Word). האין סוף לפולטיקלי קורקט? תכף ייקחו לנו את המילה "אידיוט" רק בגלל שבעבר היא הייתה מילה למישהו ממש מפגר. כבר בימינו אנו אסור לכנות מישהו "הומו" כי אסור שזו יהיה עלבון.

רק שיהיה ברור. אני בחיים לא אקרא למישהו הסובל מפיגור שכלי "מפגר". אם אני קורא למישהו "מפגר" זה בגלל שהוא מתנהג בצורה מפגרת. או כי הוא ליברלי מדי.


כל הכבוד ל...

"עמירם סחר ושיווק" המשווקים מוצרי ספיגה למבוגרים, על שהשכילו לתפוס את הכתובת Pipi.co.il .


לסיום

זה שעות של כיף להשוות ערכים בין הוויקיפדיה האמיתית ובין הוויקיפדיה באנגלית פשוטה. רק בשביל הכיף, השוו את הגדרה של "אידיוט" בזו ובזו.

תהנו,
רז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה