יום שלישי, 10 בינואר 2012

על נביאים ומשיחים


ערב טוב לכולם.

קראתי באחד מאתרי החדשות (נראה לי "חדשות 2", אבל אני לא מוצא את הכתבה) כי במערכת הפוליטית מעריכים כי השנה היא שנת בחירות. שככה יהיה לי טוב, אני לא יודע על מה מבוססת הנבואה הזאת. הבחירות האחרונות התקיימו ב-10 בפברואר 2009 (כלומר, לפני 3 שנים פחות חודש) והבחירות בישראל מתקיימות אחת ל-4 שנים לכל היותר, כך שעל פניו מדובר בהערכה מנותקת לחלוטין. עם זאת המערכת הפוליטית החלה לשצוף ולקצוף עם שחקנים חדשים שקופצים ראש לתוכה.

ראשון היה זה יאיר לפיד שהחליט להפתיע ולהסיר את כפפות העיתונאי, מה שכולם אומרים שהוא מתכנן לעשות כבר יותר משנה. השמועות אומרות שהוא מתכנן לגרור פנימה עוד רבים וטובים אחריו. מיד אחרי זה הודיע נועם שליט על הצטרפות למפלגת העבודה, באופן בלתי קשור לחלוטין (או לפחות כך נטען). יופי טופי.

שלא יגידו שיאיר לפיד מורם מעם כי הוא
מעשן סיגרים. רק על ביבי מותר להגיד
את זה...

הסיקור של כניסת לפיד לפוליטיקה לעיתים נשמע כאילו הוא הכריז על כך מעל גב חמור לבן. כל ההתלהבות הזאת מזכירה לי את הימים המגוחכים של "מפלגת המרכז" (שבתורה הזכירה את הימים המגוחכים של "מפלגת צומת"). לא רק ש"מפלגת המרכז" לא הגשימה את התחזיות שתסחף את הבחירות עם 20 ומשהו מנדטים ותנקה את הפוליטיקה מכל תחלואותיה, הנפילה שלה הייתה מהאירוניות בהיסטוריה כאשר היא התפרקה על רקע סכסוכים פנימיים ופרשיות מין של היו"ר (איציק מרדכי) תוך שהיא לא עוברת את מחסום 6 המנדטים ומיד אח"כ נעלמת.

כרגע לא באמת ברור מה יקרה. קצרה היריעה מלמנות את כמות המפלגות שקמו ונפלו וירשו אחת את השניה, ויש הצופים (ע"פ סקרים כאלה או אחרים) שלפיד יירש את "קדימה" שבזמנה ירשה את "שינוי" שבזמנה ירשה את המוזכרות לעיל וכן הלאה וכן הלאה. במובן מסוים הקולות הנשמעים מזכירים לי את הימים הראשונים של "קדימה" בהם כל מיני אנשים שאין להם שמץ של מושג בפוליטיקה צהלו כי "סוף סוף יש למי להצביע", למרות שלמפלגתו של לפיד, כמו לקדימה בהתהוותה (ובעצם עד היום), אין מצע.

אגב, השד יודע למה אנשים הצביעו ל"קדימה"; אחרי הכל היא קמה מתוך רצון של אריאל שרון להפר את הבטחות הבחירות שלו ממערכת הבחירות שקדמה לכך. אני גם לא מבין למה שמישהו ירצה להצביע ליאיר לפיד, בייחוד כשהאג'נדה שלו לא הכי ברורה. נכון, הוא נגד חרדים ונגד מתנחלים ונגד משתמטים ונגד ביבי, אבל צריך טיפה יותר מדעות שליליות בשביל לקחת חלק בניהול המדינה. רבים מהפוליטיקאים בארצנו שכחו שתפקיד הממשל הוא לשרת ולא לשלוט, ומצעים שנבנים על האנטי הזה עושים בדיוק את הטעות הזאת.

נועם שליט (מימין).
אגב היעדר אג'נדה ברורה, אין לי מושג מה אני אמור לחשוב על קפיצתו של נועם שליט לפוליטיקה. אז נכון, שליט מצטרף ל"מפלגת העבודה" ולכן ניתן להניח שהוא מוצא את עצמו בה מבחינת השקפת עולמו, אבל חוץ מעקשנות, עמידות וטינה רבה לחמאס אנחנו לא יודעים על הבנאדם כלום חוץ מאיך הוא נראה, איך הוא נשמע, איך נראים ונשמעים משפחתו ואיפה הוא גר. לפי מדדים אלו, אני יכול להיחשב מועמד מוצלח לכנסת.

ואם אנחנו כבר מתחילים פסקה שלישית באגב, אני לא חושב שצריך לכעוס על שליט שהוא קופץ לפוליטיקה. יהיו שיגידו שזה ניצול ציני של בנו, אבל אני די בטוח שיצא לו לדבר איתו על זה לפני ההחלטה ואני מניח שגלעד בסדר עם זה. אם כבר זה ניצול ציני של כל האנשים שהתנדבו, תמכו ומחו כל הזמן הזה במאבק שלו והוא פשוט מנסה לרכוב על הפופולריות הזאת. אבל בינינו, המעבר שלו לפוליטיקה לא ממש מפתיע. הוא דמות ציבורית וכל מה שהוא עושה זה נשאר דמות ציבורית.

קשה לי אפילו לכעוס עליו שהוא לכאורה כפוי טובה כלפי ראש הממשלה. הנימוס היה מחייב שזה יקרה הרבה יותר מאוחר, אבל אני נוטה להאמין ששליט לא יזם את כל העניין אלא נגרר אליו. אני לא יודע מי ב"מפלגת העבודה" גרר אותו לזה, אבל אני רוצה להאמין שחוסר הניסיון הפוליטי שלו גרם לעסקנים למיניהם להכניס לו לראש שזה רעיון טוב. אם כבר הם עושים שימוש ציני בו, כיוון שאין שום ערובה ליכולותיו כפרלמנטר או אפילו ליכולתו אפילו להגיע למקום ריאלי ברשימת "העבודה", אבל השם שלו הוא פרסום לא רע בכלל. יהיה זה מאוד משעשע אם יתברר כי הייתה זו שלי יחימוביץ', יו"ר העבודה הנוכחית שהגיעה אחרי קריירה עיתונאית לנקות את הפוליטיקה, שגרמה לכל זה, כאמור, בלי קשר למהלך של לפיד.

התקשורת מפרגנת ומבטיחה לנו שלפיד ושליט יהיו פוליטיקאים מזן אחר, אבל לי קשה להאמין להבטחות כאלה. הבטיחו את זה בקשר להרבה אנשים. אם הזכרנו את "קדימה" בתחילתה, אמרו את זה גם עליה למרות שהורכבה מחיים רמון, צחי הנגבי, אברהם הירשזון ושות'. גם אם אני לא אצביע להם (דבר שהוא מאוד סביר) זה טוב לראות פנים רעננות בפוליטיקה. אם יש חיסרון מרכזי בשיטה שלנו הוא בדיוק העניין הזה. בקשר ללפיד, כל מה שנותר לקוות הוא שלא יקים "קדימה" נוספת שרק תשב באופוזיציה ותתבכיין שלקחו לה את הצעצוע. בקשר לשליט, אפשר לקוות שהוא יעשה את הדברים הנכונים, אבל עכשיו שהוא מפא"יניק קשה לי להאמין שהוא מסוגל. שיהיה להם בהצלחה בכל מקרה. עכשיו שהם פוליטיקאים שאני לא מחבב יהיו לי בעיקר דברים לא נחמדים להגיד עליהם.


לסיום

חמודי מודי מודי!!!!!!!!!!111

רציתי לשים פה משהו מצחיק, אבל אז "חדשות 2" פרסמו כתבה על תמונה שלכאורה צילמו פעילי ימין של כלב במדי קצין שאומרת למעשה כי בעיניהם קציני צה"ל הם כלבים. במציאות בה חיים בני אדם אמיתיים, התמונה החמודה והתמימה הזאת צולמה לכבוד שירשור פורים של איזה פורום חיילים נידח לפני כ-3 שנים (כחודשיים אחרי עופרת יצוקה; זמן בו לא הייתה מתיחות בין מתנחלים לצה"ל והפופולריות של צה"ל הייתה בשמיים). עד לסגירת פוסט זה, "חדשות 2" טרם התנצלו על הטעות המצערת והבכלל לא מכוונת הזאת (יהיו שיגידו שזה בגלל שהם עשו את זה בכוונה). מה שהם כן עשו, זה להסיר את הכתבה מהאתר שלהם, כך שכל מה שאני יכול להפנות אתכם אליו הם הכותרות של המהדורה המרכזית בה הופעה הכתבה והמהדורה עצמה (הכתבה מתחילה ב-24:44).

נו טוב, הינה משהו מצחיק.


אל תשכחו ללבוש משהו חם,
רז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה