יום שני, 30 בינואר 2012

חדשות חרישיות


ערב טוב לכולם.

רבים מכם בוודאי לא שמע על זה, אבל מסתבר שקדימה שכרה את שירותיו של חוקר פרטי כדי שיפשפש בענייניהם של בנימין נתניהו ושל הליכוד לקראת בחירות 2009. למה אתם כנראה לא יודעים על זה? כי לא ממש מדברים על זה בתקשורת. מסתבר שזה לא מעניין עיתונאים כמו שאתם עשויים להניח. לאטמה טרחו וספרו איזכורים לכך במהדורת ידיעות אחרונות שיצאה יום אחרי החשיפה בחדשות 2, הגיעו ל-0 וגם הצביעו על  דברים שהיו הרבה יותר דחופים לסיקור, כמו איפה אכל גלעד שליט ארוחת צהריים. ידיעות, אגב, לא היו היחידים. קשה מאוד למצוא איזכורים לפרשה בתקשורת.

לכל אלו שצועקים מהבית שלא אני אכתיב לתקשורת מה חשוב ומה לא, אומר, ראשית, שאני לא שומע אתכם אז תצעקו יותר חזק, ושנית, שהעסק מזכיר מהכיוון השני את פרשת "ביביטורס". למי שלא זוכר, בעיצומו של האביב הערבי וקצת אחרי רעידת האדמת ביפן והטבח באיתמר, "חשף" ערוץ 10 כי נתניהו הוטס והולן על חשבון אירגונים ותורמיהם כאשר הופיע בפני כנסים בחו"ל. אותן הופעות בחו"ל היו, אגב, כדי לדבר בשבחה של מדינת ישראל. באותה חשיפה נטען אף שייתכן ויש בסיס לכתב אישום פלילי, דבר שהתברר כשקר. נוסף על כך שהתקשורת עסקה בזה במשך כשבוע תוך שהיא מנסה ללבות את האש כל הזמן עם ראיות לכאורה (שחלקן היה מצוצות מהאצבע עד כדי כך שמתנהל משפט דיבה בעניינן), נמתחה ביקורת על ישראל היום שביום הראשון של הפרשה לא טרח לסקר אותה, אלא הצטרף רק ביום השני כמגונן על נתניהו.

אני לא נאיבי; ישראל היום לא נמנע מהסיקור כי לא היה לו מקום. אבל בפרשת החוקר הפרטי, לרוב אין אפילו תירוץ בסגנון כזה. הראיות המוצקות מול הכחשות הפוליטיקאים יוצרות למראית עין של פרשה בעלת משיכה תקשורתית חייתית, אבל הניצוצות פשוט לא עפים. יש לזה אפילו צד מלוכלך של "כשר אבל מסריח" שהתקשורת אוהבת לפלרטט איתו מתוך מחשבה שירעיד את עולמה, אבל כלום. למה? כלי התקשורת בוחרים איך להציג את המציאות והפרשה הזאת היא פשוט לא  חלק מהמציאות אותה התקשורת אוהבת.

יש דוגמה הרבה יותר קיצונית למה שאני אומר. מי שצפה בכלי תקשורת שאינם ידיעות ושמאלה, נחשף לסרטון בו אחמד טיבי מהלל את השאהידים וכאמור, אין לכך שום איזכור ב-Ynet (וכמובן, חבר הכנסת טיבי לא מתלונן). מבחינת התקשורת אנשים לא צריכים לדעת. למה? במקרה של טיבי, כנראה שזה פשוט לא מקומם את מערכת ידיעות מספיק. במקרה של ביבי, עדיף שייתפס כאדם הרע ולא המפלגה היחידה שאולי עלולה לקחת ממנו את ראשות הממשלה. יש דברים הרבה יותר חשובים מצדק בעיני התקשורת, כמו קידום האג'נדה שלה.

תראו! הינה תמונה של ששי
קשת ליד תינוק בוכה.
למה, ששי? למה?!?!?!
אבל אל תדאגו! ביבי כן מופיע בחדשות. ראש לשכתו, נתן אשל, מואשם בהטרדה מינית וביצוע מעשה מגונה (למען הסר ספק, אם יש בסיס לטענה, צריך לחתוך לו את הביצים). למה ביבי בכותרות? לא יודע, אבל כל פעם שמראים צילום ארכיון של אשל (ומראים לא מעט) הוא עם נתניהו. אתם לא תקראו לי פרנואיד; זה "תקשורת למתחילים". הפרצוף של נתניהו שם כדי ליצור לנו בראש קישור בינו לבין פרשת ההטרדה. בדיוק מאותה סיבה כאשר נעצר מנכ"ל קדימה בחשד למתן שוחד ברשות המיסים, לא הופיעה תמונה אחת של פוליטיקאי מקדימה, כי, כאמור, לתקשורת יש אג'נדה להוציא את קדימה נקייה..

הקטע המטריד הוא שהשד יודע כמה פרשיות פספסנו לפני שהיה אפשרי להוכיח בקלות יחסית את הקשרים הללו. מעניין אילו דברים איומים ונוראים התקשורת המציאה או מחקה בהתאם לאג'נדה שלה בלי שנוכל לדעת. כנראה שגם לעולם לא נדע...


לסיום

אם חשבתם שהתזונה שלכם נוראית, חכו שתקראו על הנערה שחייה על נאגטס.
תאכלו ירק מפעם לפעם,
רז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה