יום רביעי, 25 בנובמבר 2009

כרוניקה של ניצחון, איסרו התערבות והלקח היומי (ספיישל אתגר תקופת היובש)


ההכרזה (כמה ימים לפני תחילת ההתערבות): עקב שיחה דבילית, איכשהו הסכמתי להתערבות עם זוג ידידות שלי באשר ליכולתי להימנע מאלכוהול למשך חודש. הן טוענות שאני אלכוהוליסט ואני טוען שאני פשוט ממש טוב בלשתות אלכוהול אז אני דובק במה שאני טוב בו. עקב כל מיני התחייבויות קודמות (התחרות בפוקנה) ההתערבות מתחילה ב-25 לאוקטובר ותימשך עד ה-25 בנובמבר. אם אני אנצח אני אקבל 3 ליטר בירה ואם אני אכשול אני אזמין אותן למקס ברנר (הומואיות). האתגר הגדול יהיה 4 סופי השבוע בתווך אבל אני מאמין שאני אתמודד. גם אם לא, לא נראה לי שמישהו יהיה מופתע או מאוכזב ממני אז זה בסדר.

במהלך ההתערבות אני אוסיף לכל פוסט את הפינה הזו בכדי להודיע לכם איך אני מתמודד עם האתגר.


יום 2 מתוך 31: בנתיים הכל בסדר. הצלחתי להחזיק מעמד. בכדי לציין את תחילת ההתערבות אספתי כמה חברים לדרינק אחרון לפני שהשעון יורה על תחילתו של היום הראשון ולא אכלתי לפני זה (עם כמה שסושי זה טעים, זה לא אוכל). אם לקצר סיפור ארוך, הקאתי כ"כ חזק עד שהתפוצץ לי נים בעין ימין. נראה לי שאני לא ארצה לגעת באלכוהול לפחות איזה חודש.


יום 7 מתוך 31: עדיין הכל בסדר. עבר סוף השבוע הראשון אשר במהלכו הייתי פעמיים בפאביםוכל מה ששתיתי זה דיאט קולה. אפילו לא קולה רגילה אלא דיאט! אני די בטוח שזה הפך מאתגר למשהו שגורם לכולם ללגלג עלי אבל אני עוד אראה לכולם! מעבר לזה, פיכחות היא דבר מוערך יתר על המידה לדעתי ,בשלב זה.


יום 14 מתוך 31: אני כמעט בחצי! המשוכות במירוץ הזה הם סופי השבוע וסוף השבוע הזה עמוס במיוחד. הצטברות של שמחות בנתה לחץ להתחלת החגיגות המלוות את סופי השבוע כבר ביום רביעי ובנוסף יש מעיין מסיבת בית בימים ראשון עד שלישי אצל חבר כך שהסופ"ש הזה נמשך כמעט שבוע. לפחות שלשום ואתמול (חמישי ושישי) עשיתי משהו רגוע (ישנתי 10 שעות וישבתי עם חברים לפני שהלכתי לישון 10 שעות). אני לא חושב שתהיה לי בעיה אבל אני חייב להודות שאני מתגעגע לטעם של בירה. נתפשר על מאלט.


יום 21 מתוך 31: הרוב כבר מאחורי ואפשר כבר להריח את האתנול בקצה המסלול. נשאר רק סופ"ש אחד אחרון ולא נראה שיהיו יותר מדי בעיות. אני חייב להודות שהאתגר הגדול עד עכשיו היה בישיבה עם החבר'ה. כשהולכים להשתכר הרבה יותר קל לעמוד בפיתוי אבל כשיושבים עם בירה בשביל האווירה זה הרבה יותר כיף וזה הרבה יותר חסר לי. נו טוב, רק עוד 10 ימים.


יום 27 מתוך 31:
הסוף כבר ממש קרוב ואני בעיצומו של הסופ"ש האחרון. הסופ"ש הזה מציב את המשוכה האחרונה בדמות הבית הריק ונכון לעכשיו אין שום בעיה. ההתערבות הזאת כבר מתחילה לשעמם אותי כיוון שממש קל לי ואני כזה שפיץ וגבר.


אתגר תקופת היובש
יום 32 מתוך 31 (איסרו התערבות)

למען הסר דופי (ובעיקר בשביל להשוויץ) אני ממשיך בשעות הקרובות את ההתנזרות מאלכוהול. נראה לי שאני אפילו אחכה עד מחר, להשתכרות האפית שתיכננתי עם החבר'ה לציון הניצחון שלי.
באמת באמת שבחודש האחרון לא צרכתי אלכוהול. אפילו לא איזה בירה ככה בקטנה. אפילו לא הרמת כוסית לצורך אירוע מיוחד. אפילו לא חיטאתי פצע באיזור הפה עם אלכוהול רפואי (עבר, ברוך השם). עמדתי בכל אתגרי האלכוהול כגון ימי הולדת, הופעות, מסיבות בית וערב משחקי שתיה ואני ערוך ומוכן לבצור את הפרס.


הלקח היומי

אז מה למדנו מכל העסק הזה, ילדים? כנראה שבראש ובראשונה אסור להתערב איתי על דברים שיש לי שליטה מיידית ומוחלטת מדי על התוצאה שלהם. כנראה שאני גם לא אלכוהוליסט. אומרים שנולדים ככה.

אולי קל להסתכל על זה בדיעבד כעל משהו שהיה קל אבל אני חייב להודות שזה לא היה כזה כיף. זה אולי לא עובר בתיעוד של הפוסטים אבל זה בגלל שבזמן שכתבתי את הפוסטים לא הייתה חבורה של אנשים שיכורים מסביבי. זה בדיוק העניין. אני שותה בחברה. הרבה, אבל בחברה. מה שכן, למדתי איזושהי מידתיות. ראיתי שאפשר לעשות כיף גם בלי, שזה אולי היה לי טריוויאלי אבל מעולם לא הייתה לי הוכחה.

בכל מקרה, אני חושב שיש לי פה אחלה רווח:
  • הוכחתי שאני לא אלכוהוליסט
  • כנראה שהורדתי באופן דרסטי את קיבולת האלכוהול (כך שבזמן הקרוב הוא ישפיע עלי יותר)
  • חסכתי כסף
  • חסכתי קלוריות
  • אני לא צריך להזמין את הידידות שלי למקס ברנר כי לא הפסדתי
  • ידידות שלי קונות לי שלוש ליטר בירה מהחבית
וזה כל מה שחשוב.


לסיום

אני צריך לחזור להתאמן! כמעט שכחתי שאני ספורטאי עוסק!


אל תתדרדרו לאלכוהול,
רז.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה