יום ראשון, 29 בנובמבר 2009

סהרוריות, הגבול הדק בין ירוק לאדום ומה שהם מעשנים

ערב טוב לכולם.

קניתי לאחרונה, בשעה טובה ומוצלחת מיטה חדשה. היא עוד לא הגיעה אבל צריכים לסדר את החדר אז אני בכל זאת חי את כל העניין. הסיבה העיקרית למיטה החדשה היא ששמתי לב לאחרונה שלמיטה שלי אין מזרן. כולו גמור לחלוטין. כנראה מנפיחות סהרוריות.

כשקניתי את המיטה שמתי לב למשהו מוזר. המוכר בחנות המיטות היה מאוד ישנוני. קשה לי להחליט אם זו אסטרטגיית מכירה טובה או רעה. מצד אחד, הבנאדם מוכר שינה למחייתו כך שזה טוב שיש לו טיפה דוגמא אישית. מצד שני, הוא כנראה קנה את המיטה שלו אצלו כך שזה נראה כאילו הוא לא יכול להבטיח לי ביצועי שינה יותר מדי טובים של מוצריו (כנראה שזו אפילו עדות למוצר האיכותי ביותר). מצד שלישי, ייתכן שהוא נמצא ליד מיטות יותר מדי כך שקשה לו לישון באחת. לא יודע. מה שאני כן יודע זה שאני במסלול לחיי נוחות עם המיטה החדשה שלי.


הגבול הדק בין ירוק לאדום

אני מאוד אוהב להגיד "ידעתי! אמרתי לכם!" אבל אני ידעתי ואפילו אמרתי את זה לכמה אנשים. האג'נדה של האירגונים הסביבתיים היא בעיקר בעד סוציאליזם (אפילו קומוניזם) ונגד שוק חופשי ובעד הסביבה רק בעדיפות שניה. אני צועק את זה מהרגע שבו אני יכול לצעוק ואף אחד לא מקשיב.

שלא תבינו אותי לא נכון. אני בכנות חושב שצריך לשמור על הסביבה כי יש לנו, נכון לעכשיו, רק פלנטה אחת ואם נגרום לזה שהאוויר יגרום למחלות ותיגמר לנו האנרגיה אז אנחנו נהיה שרופים מעבר לישועתו של קרם אלוורה. אבל (וזה אבל גדול) מסתבר שכל האלו שאמרו שכל מה שעומד מאחורי בהלת התחממות כדוה"א הוא נבואות אפוקליפטיות מבוססות בקושי לא הבינו מספיק את חומרת העניין, שכן מדובר בשקר גס.

כן, מסתבר שמדענים במספר נקודות מפתח קשרו קשר לפבריקציה של נתונים יחד עם שלל פוליטיקאים ואירגונים סביבתיים. ייתכן שחלקם באמת ניבאו נבואות אפוקליפטיות הכוללות את התחממות כדוה"א כתוצאה מאפקט החממה וכעת מודים לקב"ה שלא השקיעו את מיטב כספם בניסיון לנבא את המספרים בלוטו כיוון שהם לא ממש טובים בזה. אבל חלקם בוודאות אהב יותר עניין הסנקציות וההגבלים הממשלתיים על חברות כלכליות שפולטות פחמן דו-חמצני כל פעם שהן מגלגלות שקל לכיסם, שיש הרבה מאלו. הקונספירטורים בטח ישבו במחילה שלהם והתפוצצו מצחוק כשחלק מהציבור האמריקאי קנה את זה ששר האנרגיה האמריקאי אמר לאזרחים לצבוע את הגגות שלהם בלבן כדי לבלום את התחממות כדוה"א.

אבל זה לא התחיל וכנראה גם לא ייגמר בהתחממות כדוה"א. הסטיקר שנמצא בתמונה הוא לא סטיקר בעל אמירה פוליטית הנאמרת בהתרסה נגד התופעה אלא פרסומת לבלוג (שלא אכבד בלינק למרות שאני לא יודע כמה יעיל חוסר הכבוד שלי יהיה) שעוסק בכך שמתייחסים לאירגונים הסביבתיים כמו שהתייחסו לאנשים בעלי השקפות עולם קומוניסטיות בארה"ב במהלך המלחמה הקרה (תקופת המקארתיזם, לחנונים שבינינו). הבלוג פועל נגד המונח "אקו-טרוריזם" שהוא העיסוק בטרור למען הגנה על הסביבה. הוא טוען שזו הגדרה ממסדית מרושעת ושזה צריך להיות חוקי לחלוטין לפרוץ לשטח פרטי כדי לשחרר משם חיות שכל פשעם הוא רצונם לרוץ באחו מלבלב.

אני כולי בעד נקיון ושטויות שמאלניות מהסוג הזה אבל למה להפגין נגד כל כביש אפשרי ועוד בטענה שריבוי כבישים גורם לריבוי מכוניות מזהמות במקום בניסיון לפעול כשדולה בלבד לקביעת מסלול שלא יפגע בסביבה? צמיחת כבישים היא אחרי הכל חלק מהקידמה. הרי האירגונים הסביבתיים היו משיגים הרבה יותר אם הם היו מנסים לפעול ברציונליות נגד הדברים שהפריעו לרציונלים שבהם במקום להתלות על עצי האנרכיזם, האנטי-תרבות צריכה והשנאה לכסף שמחליף ידיים. ואם אני כבר פה, למה קיבינימט אירגונים סביבתיים מפגינים נגד ארגון הסחר העולמי שבסופו של דבר הפעילות שלו מונעת מלחמות והרג בני אדם? כנראה שאנשים פשוט לא מעניינים אותם...

אני לא יודע באיזה סרט האנשים האלו חיים. אולי הסרט של אל גור שמסתבר שהוא מלא בטעויות. פעם הבאה שמישהו אומר לכם לא להשתמש בכוס חד פעמית כי זה מזיק לסביבה תחשבו האם הוא רוצה להציל חיה תמימה מחנק או שהוא מנסה למנוע אוכל מילדיו של יצרן כלים חד פעמיים. לי אישית אין בעייה שיחנקו כמה חיות. הם גם ככה בצד של הקומוניסטים אוכלי הטופו האלו.


מה שהם מעשנים

אני לא יודע מה מעשנים ברשות למלחמה בסמים ואלכוהול, אבל זה משהו מאוד חזק אם הם מצליחים לחשוב על החרא הזה שבו הם טוענים שבחורה ששותה אלכוהול מזמינה לעצמה אונס. לא מזמן התייחסתי לכל עניין המודעות נגד תאונות דרכים, שגם הן ממומנות בחלקן ע"י אותה ערימה של מסטולים, כפיספוס גדול של המטרה אבל כאן הם פשוט עברו כל גבול. להטיל ולו קמצוץ מהאשמה על הנאנסת, שיכורה ככל שתהיה זה לא בסדר אפילו מונחים פוריטניים. טוב, אולי במונחים פוריטניים, שכן הגוף ההזוי הזה הוא חזית הפוריטניות במימון ממשלתי. גוף ממומן ע"י המדינה שמטרתו לעודד אי שימוש בסמים ואלכוהול הוא פשוט בזבוז של כספי ציבור, בייחוד אם כך הוא נראה.

או שהרשות למלחמה בסמים ואלכוהול תשנה את דרכיה או שתחדול מלהתקיים. הם נמאסו עלי. מי שרוצה מוזמן להצטרף לקבוצה בפייסבוק נגד ערימת הלשלשת הזו.


לסיום

אני לא יודע מה יש לו, אבל אני יודע שאני גם רוצה את זה.

שיהיה לכם בכיף,
רז.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה