יום חמישי, 5 בנובמבר 2009

הקליק, היסתדרות הזונות לישראל והלטאות מן החלל החיצון

צהריים טובים לכולם.

אם יש משהו שאני שונא בלוח השנה זו העובדה שהוא מחזורי. ברור לי לחלוטין שזה מאוד נוח ואם כל השנאה שלי אין לי שום בעיה להנות מהיתרונות הבולטים, אבל אני שונא את זה בכל זאת. הציקליות הזאת גורמת להתחלה וסוף פיקטיביים כאלה והרי זו תופעה ידועה מאוד שלכל שנה יש סוף שנה ולכל סוף שנה צריך להספיק הכל. במפורש, הכל. אני לא מבין איך לא ביטלו את הקטע הזה של סוף השנה רק בגלל העניין הזה. בלי זה, כל דבר היה נעשה בקצב שלו, שיכול להיות אפילו קטסטרופלי, אבל לא יהיה דד ליין פיקטיבי שמתייחס למעבר השנה כמשהו כל כך מכני עד שכמעט מצפים לרעש של קליק כשהוא קורה.

אני מתעסק עכשיו, בעל כורחי בעניין כזה של סוף שנה. זה לא כיף ובתחום שלי זה גם אומר שאני מתלכלך בהמון גריז. אני שונא גריז. זה נראה כמו ממרח ריבת חלב אבל זה בכלל לא טעים...


הסתדרות הזונות לישראל

הבטחתי לחבר שאני אכתוב משהו שמאלני פה היום כיוון שלאחרונה אני כותב יותר מדי ימני. הדבר הכי קרוב שהצלחתי לחשוב עליו זה משהו ליברלי ולא אקטואלי, מיסוד הזנות בישראל. הסיבה לשני שמות התואר בהם השתמשתי היא שלפני כשנה וחצי חברי כנסת מהשמאל ואירגונים לזכויות נשים היו אלו שגרמו לכך שהגישה השמרנית היא זו שתתן את הטון בנושא הזה. הם עוד עשו זאת בטענה לליחמה למען זכויותיהן של נשים.

הטענה העיקרית נגד מיסוד הזנות היא שהיא מעודדת סחר בנשים וגורם לך שיהיו יותר נשים מסוממות ופגועות בנפשן בזמן שגבר שפל יעשה מזה כסף. זה פשוט שטויות בקוטל זרע. עצם העובדה שזנות היא פשע גורמת לכך שפושעים עוסקים בה. אף אחד לא מחליט לפתוח עסק סרסרות תוך שהוא מתחבט בחוקיות שלו. פושעים מתרחבים לזה. אנשים לא מוסריים הולכים וקונים נשים מסכנות דרך גבול מצרים או לוקחים חסות על נרקומניות. היעדר החוקיות גורם לכך שהעוסקים בזה הם נטולי מוסר ולא העיסוק עצמו.

כמו טענת הנפשעות, גם הטענה שלפיה עיסוק בזנות מדרדר לסמים, אלימות, איידס וכוליי הוא מופרך לחלוטין. אני ממליץ לכם בחום לראות את הסרט התיעודי Louis and the Brothel בו העיתוני לואי תרו עוקב אחרי חייהם של זונות בבית בושת במדינת נבאדה, בה הזנות היא ממוסדת. שם כל עיסקה מעוגנת בחוזה, הבנות יודעות בדיוק כמה כסף הן מקבלות, הן נקיות מסמים ומנהלות אורח חיים תקין לחלוטין. וכן, אירגוני זכויות הנשים, למקרה ותהיתם, אפשר להיות אישה שהיא חלק מתעשיית המין ועדיין לנהל אורח חיים תקין.

אתמול (שישי) הייתה בערוץ 2 כתבה על זוג שמכר את עצמו לזנות כיוון שנקלע לחובות של חצי מליון ש"ח. עיקר הבעיה שלהם היא שכל הזמן עוצרים אותם על זה שהם עושים משהו לא חוקי וככה הם עדיין לא מצליחים לצאת מהחובות. האיסור על זנות הוא כנראה הוחל ע"י השרמוטות הכי פוריטניות בעולם והוא הפוריטני ביותר בכל האיסורים בחברה, אפילו יותר מהאיסור על צריכת מוצרי קנאביס. למה לא לתת לאנשים לקבל את ההחלטות שלהם?


הלטאות מן החלל החיצון

עלתה השבוע סדרת מדע בדיוני חדשה בשם "V" למסכי הטלוויזיה בארה"ב. הסדרה היא שחחזור לשני מיני-סדרות וסדרה משנות השמונים שמסתבר שהייתה מאוד מוצלחת. בלי להאריך יותר מדי, הסדרה עוסקת בזה שיום בהיר אחד מגיעים חייזרים מהחלל החיצון שנראים כמו דוגמני הלבשה תחתונה והם מאוד נחמדים אלינו רק שלא באמת ויש מחתרת שפועלת נגדם והם נלחמים במחתרת עם מחתרת משלהם.

אם להתרשם מהפרק הראשון, כנראה בגלל שזה שחזור, הסדרה עושה כל קלישאת מדע בדיוני כאילו ההפקה ישבה עם רשימה. החל מסירוב לחקור מספיק את הרקע של הדברים המופיעים על המסך (החייזרים מחנים חלליות מעל עשרים ומשהו הערים החשובות בעולם, ביניהם קהיר, שאם להאמין לסדרה, היא כמה בתים מוקפים בפירמידות) דרך החלטות דביליות והתאבדותיות של הדמויות וכלה ברמיזות לתיאוריות קונספירציה באשר לזה שהנשיא לשעבר ג'ורג' וו' בוש הוא כנראה לטאה מן החלל החיצון בתחפושת (הדרך שבה הם דחפו בכוח את נושא המלחמה בעיראק ואת נושא חוק ביטוח הבריאות האוניברסלי מעוררת גם בחילה וגם כבוד).

אני לא מבין למה אבל אני מצפה בכליון עיניים לפרק הבא. זה ממש מוזר לי. אין לכך שום סיבה אבל משום מה אני רוצה לדעת מה הולך עם הדמויות והסיפור. מוזר ביותר...


אתגר תקופת היובש
יום 14 מתוך 31

אני כמעט בחצי! המשוכות במירוץ הזה הם סופי השבוע וסוף השבוע הזה עמוס במיוחד. הצטברות של שמחות בנתה לחץ להתחלת החגיגות המלוות את סופי השבוע כבר ביום רביעי ובנוסף יש מעיין מסיבת בית בימים ראשון עד שלישי אצל חבר כך שהסופ"ש הזה נמשך כמעט שבוע. לפחות שלשום ואתמול (חמישי ושישי) עשיתי משהו רגוע (ישנתי 10 שעות וישבתי עם חברים לפני שהלכתי לישון 10 שעות). אני לא חושב שתהיה לי בעיה אבל אני חייב להודות שאני מתגעגע לטעם של בירה. נתפשר על מאלט.


לסיום

גזענות זה מצחיק.


אל תשכחו לנקות מאחורי האוזן,
רז.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה