יום שלישי, 1 בספטמבר 2009

פשרות, תרפיית הלם ומשפטי פתיחה קנדיים

בוקר טוב לכולם.

קיבלתי החלטה, לאחר ימים רבים בהם אנשים אומרים לי שאין להם כח לקרוא פוסט שלם. ההחלטה היא לקצר את הפוסטים. אם עד עכשיו מה שהיה זה קטע פתיחה, שני קטעים גדולים וקטע בונוס עם שטויות, מעכשיו יהיה רק קטע אחד גדול. אני מרגיש קצת כמו מערכת החינוך שמורידה את הרמה בכדי שיותר תלמידים יצליחו כי התלמיד הממוצע הוא פשוט לא מוצלח במיוחד (אתם התלמידים). אני יכול להרחיב במשך כמה פיסקאות על מערכת הינוך, אז כנראה שזה מה שיקרה עוד שני פוסטים. בינתיים משהו אחר.


תרפיית הלם

לפני כמה זמן עלתה ברדיו עוד מודעה מרגשת הפונה להורים ומתארת מצב נפוץ בו הילד מבקש את האוטו. המודעה אומרת בערך "גם אם הוא אומר שהוא לא ישתה, תזכרו דבר אחד" ואז יש פאוזה. פאוזה שבה אני בוחר לצעוק "תזכרו שהוא שקרן מניאק". מה שהפתיע אותי זה העובדה שזה בדיוק מה שהם רצו שאני אקלוט מהמודעה. זה היה מופלא. הקריינית אמרה "תזכרו דבר אחד: 80% מבני הנוער שותים אלכוהול!". עזבו את הפרט הקטן שמתוך רכב בו 5 נוסעים, ע"פ הנתון הזה, אחד מהם לא שותה והוא יכול להיות הנהג, שזה דבר טוב. הנתונים האלו מוגזמים והם מנותקים מהאופציה שנבחר נהג תורן.

המודעה הזו גם מזכירה לי מודעה אחרת שעסקה בניידות סמויות של משטרת התנועה. היא הלכה בערך כך: "תסתכל ימינה, תסתכל שמאלה, רוב הסיכויים שאחת מהמכוניות היא ניידת סמויה!". עד כאן גרמניה הנאצית, אבל נחליק את זה. ואז הקריין הכריז "עשרות ניידות סמויות של משטרת התנועה...". עשרות? לרגע חשתי מוגן... שלא לדבר על האימפוטנטיות של המשטרה שכל מה שהיא עושה (בייחוד משטרת התנועה) זה לחמוד את הטרף הקל כדי שחס וחלילה הם לא יתאמצו בכדי להגיע למכסת הדו"חות היומית שלהם. גם יש לנו מזל גדול שאין יותר מדי ניידות סמויות שתרות את הכבישים, כי אז לא היינו יודעים מאילו רכבים להתרחק אם אנחנו לא רוצים להיות בסביבת נהיגה גרועה של שוטרים שחושבים שהם אדוני הארץ.

תקשורת שמנסה להפחיד אותנו ע"י מודעות וכתבות בחדשות זה יפה אבל יש מקומות, כמו בריטניה, בהם לוקחים את זה לקיצוניות. רק לצורך הבהרה, בריטניה אסרה (או לפחות נסתה לאסור) לשיווק בתחומה משחקים כמו Manhunt ו-Postal 2 כיוון שהיו אלימים מדי (למרות שהם מוגבלים מ-18 ומעלה) אבל כשזה מגיע למודעות למניעת תאונות דרכים, היא כמו החבר המעצבן ששם סרטון מ-Ogrish (אין לינק) ואומר לך "בוא תראה משהו מגניב". בבריטניה המודעות הזו, הזו, הזו, הזו, הזו, הזו ועוד רבות אחרות מופיעות בטלוויזיה בפריים טיים.

הייתי אומר שצריך לתת לברירה הטבעית (התופעה, לא הלהקה) להרוג כל מי שסתום מספיק בשביל לנהוג באופן בלתי אחראי, אבל הרבה פעמים מעורבים בתאונות כאלה גם אנשים תמימים שפשוט נקלעו למסלולם של אנשים טיפשים. אז במקום זה אני אומר דבר אחר: אל תתנו לאנשים טיפשים רישיון. "אם שוטים, לא נוהגים". כיום בשביל להשיג רשיון, אתה צריך לדעת לתפעל רכב באופן מכאני, תוך שאתה מסגל שלל פעולות שלא קשורות לתפעול הרכב (איתות, מראות, שמירה על מהירות) בשביל לרצות אנשים שהם כשלונות (טסטרים). בנוסף, אתה צריך לעבור מבחן אמריקאי (1 מתוך 3) תיאורטי שחלק מהשאלות בו הן דביליות לחלוטין, חלק קלות לשינון וחלק נוסף הוא על תמרורים, שלהזכירכם, הם ציורים עם רמז על מה קורה בהמשך הכביש.

בתור מהנדס מכונות, אני יודע מה קורה לרכב שמתנגש בעץ, באיש או ברכב אחר וזה משפיע על הנהיגה שלי. אבל ישנם לא מעט אנשים שכשהם חושבים על תאונת דרכים הם חושבים על ביטוח, על השבתה של הרכב, על זה שאם הבחור השני ערס יהיה מכות ועל אם זה לא אשמתם אז בכלל ליגה כי זה לא יעלה להם כסף. הם לא ושבים על זה שאחד מהסימפטומים של תאונות הוא נכות או מוות. הפחדה צריכה לבוא בשלב קבלת הרישיון. יש הרבה נוסחאות אימפיריות הקשורות למרחקי עצירה, מרחקי תגובה, הסיכוי לשבור עצם ממכה, גודל העיוות והנזק לרכב מפגיעה בקיר ועוד שניתן לחלץ מהם מידע באמצעות חשבון פשוט אבל לא מלמדים אותם בספרי תאוריה כי לא נבחנים עליהן. לא נבחנים עליהן כי הן קשות מדי לנהג הכי טיפש שהמערכת מוכנה להעלות על הכביש. עוד מקרה של הורדת הרמה לצורך זה שכמה שיותר אנשים יוכלו להשתתף בחגיגה.

החינוך לזה הוא קצת מדי ומאוחר מדי. מי שעושה צבא סופג כמה הרצאות. בתיכונים לפעמים יש על זה אפילו שעה בשבוע שכולם זורקים בה זין. אם הידע הזה היה חובה, היו לנו פחות אנשים טיפשים מאחורי ההגה והרבה פחות תאונות. עכשיו כל מה שנשאר זה מתנדב שיכין סטיקר על זה.


משפטי פתיחה קנדיים

לפני לא מעט זמן יצא לי להיתקל בקומיקאי הקנדי ג'ון לג'וי. הוא מצחיק, שזו אחת התכונות שאני מחפש בקומיקאי. הוא מתמקד בעיקר במוזיקה מצחיקה. הקטע הראשון שלו שראיתי היה שיר הראפ Show Me Your Genitals שמטרתו לגרום לנשים בקהל להכנס לקצב. הקטע השני היה שיר ההמשך Show Me Your Genitals 2: E=MC Vagina שאמור להכניס את הנשים אפילו יותר לקצב. הוא ממשיך עם Everyday Normal Guy והשיר האחרון שהוא הוציא היה Radio Friendly Song (בו שמים לב לעליה ברמת ההפקה). על הדרך הוא גם הוציא קטעים כמו פרסומות להומוסקסואליות, נשימה, משקפי אנס וזקן פדופילים.

הבחור הזה הוציא דיסק לא מזמן אז תשיגו אותו (אני לא אומר לכם איך...).



לסיום

היום פיית נו מור!!!! פאק יא!!!!

הבטחתי לחבר שהפוסט הבא יהיה ניצי כי הוא קרא לי שמאלני, אז ראו הוזהרתם.

תנהגו בזהירות,
רז.




3 תגובות:

  1. המודעות הקיצוניות (כמו בבריטניה) לא תמיד משיגות את המטרה שלהן. יש להן גם השפעה שלילית על קבוצה לא קטנה של נהגים.
    עשיתי על זה פעם הרצאה, שהייתה מבוססת על מחקר של "אור ירוק".

    השבמחק
  2. "אם שוטים, לא נוהגים"
    זה חזק

    השבמחק
  3. ההשפעה השלילית היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה שעשויים לחשוב שזו הגזמה ולא לקחת את זה ברצינות. אני סתם מאמין שאין לזה השפעה ושהמסר פשוט לא משתרש דרך זה.

    השבמחק