יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

עובדים עד הלילה, רואים כפול ותקועים

ערב טוב לכולם.

עברנו לשעון חורף בלילה שבין שבת לראשון וזה עוד סימן לכך שהחורף מגיע (הסימן הראשון היה שעברתי לישון עם מאוורר על דרגה 1 במקום 3 אחרי שהצטננתי). אחד הדברים היותר מדכאים בחורף זה העובדה שב-17:00 כבר מתחיל להיות חשוך. עוד מעט גם יהיה חשוך כשנצא מהבית. יוצא שאנחנו חיים מחושך לחושך, מה שיכול לעודד את כל הגותים בקהל, אבל זה פוגע בלוק משקפי השמש שלי...

לאור הנושאים הבוערים בי אני נאלץ לקדם את העיסוק שלי בעונת הטלוויזיה החדשה לעיקר הפוסט ולדבר על משהו אקטואלי (רחמנא לצלן) לפני שתשכחו ממנו. זה קצת מעצבן כי זה אומר שאני אאלץ לדחות נושאים רבים (כמו מערכת החינוך) להזדמנות מאוחרת יותר.


רואים כפול

אני אתחיל בחידה. מי שידע יקבל נקודה. איזו סדרה של סת' מקפארלן המשודרת ברשת FOX מתמקדת במשפחה פטריארכלית בה אבא, אמא, בן, בת, דמות של חוכמולוג קטן ויש שם גם חיה מדברת בקול של גבר מבוגר?

א) (Family Guy (FGב) (American Dad (ADג) (The Clevland Show (TCSאני אמתין.

אז למי שלא ניחש, כל התשובות נכונות. הסדרות של מקפארלן, אשר פתחו עונה השבוע אכן דומות באופן מחשיד. אני מודה שהיה טיפה מבלבל לאור העובדה שבתמונה של TCS לא רואים את הדוב המדבר, אבל אני בטוח שבסופו של דבר כולכם קיבלתם נקודה.

נכון, יש הבדלים פה ושם. האבות, למשל, הם סוכן CIA, מאמן ספורט שחור והומר סימפסון כך שאי אפשר לטעון שהסדרות הן זהות, אבל זה עדיין מוזר. אגב, אני נזהר מאוד עם ההערה על הדמיון בין הסימפסונס לסדרות הללו בכלל ו-FG בפרט עקב הטיעון המנצח של סאות' פארק שהסימפסונס עשו כבר הכל כך שאי אפשר שלא לחזור על משהו בטעות, אבל הדמיון במקרה של FG הוא מוגזם.

יש הטוענים של TCS, שהתחילה את העונה הראשונה שלה רק השבוע, היא בעצם פארודיה על FG (שהיא סדרת האם שלה) ועל ספינאופים, אבל עוד חזון למועד. אין אדם שמקווה שזה נכון יותר ממני. באמת. אני אשמח לראות את מקפארלן עומד מול העולם ומודה שהוא ממחזר כאילו הוא בגרינפיס. אבל מי אני שמדבר. לי אין אפילו סדרה אחת בטלוויזיה (לפחות עד שהפיילוט יהיה גמור).

משהו ממש עצבן אותי בפרק פתיחת העונה של FG שהוא דוגמא מצויינת ליוהרה של מקפארלן. הפרק עוסק במסע של סטואי (התינוק) ובריאן (הכלב) בין יקומים מקבילים. בשלב מסוים הם מגיעים ליקום בו הכל נראה כמו בסדרה Robot Chicken (ברשותכם, RC) המשודרת ברצועת ה-Adult Swim של Cartoon Network. אחד היוצרים של הסדרה, סת' גרין, מדבב את כריס, הבן ב-FG. בסוף הסצינה הקצרה בריאן (המדובב ע"י מקפארלן) שואל את כריס "איך ההרגשה להיות סוף-סוף ברשת אמיתית?" (FG משודרת הרי ב-FOX) וגרין עונה דרך כריס "לך לעזאזל". באמת שילך לעזאזל! RC מוכיחה את עצמה חזור והוכח שהיא סדרה משמעותית יותר כיפית לצפיה מ-FG! בעוד ישנם פרקים שלמים בהם FG שוקעת בבינוניות, RC מביאה דברים חדשים כל פעם מחדש הודות לסגנון הנפלא של הכתיבה והיצירתיות הבלתי נלאית של הכותבים. אם מקפארלן שומע אותי (וקורא בעברית) אז שידפדף לפוסט הראשון שלי בו דיברתי על זה שהמיינסטרים, בנסיון לפנות לקהל רחב ככל האפשר, פונה למכנה הנמוך ביותר.

אגב, אם כל הכבוד לגרין, הוא וחבורתו חוצים את הגבול אל תוך טריטוריית הבינוניות ע"י זה שהם הולכים להפיק סדרה דמויית FG עבור FOX. זה נשמע רע, אבל נראה. אם היא לא תהיה משמעותית יותר טובה מ-FG, אני אתאכזב.

העומס בסדרות האלו דווקא טוב במקרה ויש פרק טוב ובא לך עוד כי הן משודרות באותו יום אחת אחרי השניה. זה לא כזה נורא שמקפארלן מאונן לנו בפנים כי אחרי הכל יוצאים לו מדי פעם כמה שפריצים של גאונות. הסדרות הן לא גרועות ואני אמשיך לראות אותן (את AD אני עדיין לא ממש רואה באדיקות) ואני ממליץ לכם גם לנסות, אבל אני מזמן לא מאלו שטוענים שהן סדרות אלוהיות שיש להגות בהן יומם וליל.


תקועים

זה אולי ישמע כאילו אני מקטר סתם כשאני משמיע ביקורת על הפגנת רוכבי הדו-גלגלי שהייתה השבוע, כיוון שאני לא הייתי תקוע בשום פקק בגלל זה, אבל אני חושב שיש לי זכות לקטר על הכל תמיד. אם אני לא טועה, הסיבה שבגללה חסמו מאות אופנועים וקטנועים את כביש 1 היא שהעלו את מחיר ביטוח החובה עליהם. אני חושב שהאופן בו הרוכבים חמדו תשומת לב גרמה בנוסף לחשיפה גם סלידה די גדולה מהמטרות שלהם בקרב הציבור, או לפחות בקירבי.

אם יש משהו מעצבן בכל הדמוקרטיה הזו אלו הפגנות מהסוג הזה. לפני כמה שנים הייתה שביתה גדולה במשק שאורגנה ע"י ההסתדרות והיה כתב כלכלי היסטרי שהביא הערכה כי גודל הפגיעה במשק כתוצאנ מאותה שביתה הוא מיליאד שקל ליום. לפיכך, יומיים של אותה שביתה עלו למשק 2 מיליארד, שהם בדיוק גודל הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה לצורך התמודדות עם שפעת החזירים. השביתה ההיא מצטרפת לשביתות ההסתדרות שקדמו להן ולשביתות הסטודנטים והמרצים באוניברסיטאות, שהשד יודע מה היה הנזק בעיקובם של מאות מהנדסים (למשל) בכניסה לשוק העבודה.

דווקא אל מול הממשלה הנוכחית שהראתה כי היא מכוונת את אוזנה אל העם בדיוני התקציב שלה, כמו בביטול המע"מ על ירקות (מה שהתקשורת השמאלנית מכנה "התכופפות של ביבי ללחצים קואליציוניים"), היה אפשר לבחור גישה טיפה יותר שקטה שלא פורמת יום עבודה בעיר הגדולה במדינה. ההפגנה כנראה עלתה למשק מיליונים אבל זה לא עניין את הרוכבים. הם רוצים לשלם פחות על ביטוח החובה. הם יכלו לנסוע בשול הדרך ועדיין לקבל לא מעט חשיפה אבל זה לא היה מעצבן מספיק.


לסיום

כולם לשיר!

מחמוד בונה פצצה
זוהרת וירוקה
על כן הוא עסוק היום.
ואין זו סתם פצצה
זוהרת וירוקה,
מחמוד בונה פצצת אטום.

הוא לא ישכח לשים
חומרים בקיעים,
אורניום מועשר לרוב.
יקח טיל, ישים עליו,
לממש תוכניותיו
לזרוק אותו ממש רחוק.

וכשמחמוד יאמר:
"הביטו זה נגמר!"
יקרה דבר נפלא פתאום.
ימותו יהודים,
כולם בהמונים
ולאיסלאם יתגשם חלום.

העולם יהיה מופתע
אבל שלא ישכח,
אומרים את זה לא מהיום.
לאירן פצצת פלאים,
מה טוב ומה נעים.
מחמוד בונה פצצת אטום.




חג סוכות שמח,
רז.


2 תגובות:

  1. מכונות זה לשמאלנים... תעבור לכתיבת שירה, הולך לך יותר טוב.

    השבמחק
  2. נראה לי שרוכבי האופנועים הקשיבו לך
    תמשיך לכתוב! זה עוזר
    (אם אתה לא מעודכן, אז רוכבי האופנועים רכבו ערומים/ות וקיבלו יותר יחס)

    השבמחק